spiegelen & onderscheidend vermogen vinden
Waar ik goed in ben is om organisaties of projecten met een maatschappelijke missie te doorgronden en ondersteunen om hun eigen kracht te vinden. Om vervolgens deze kracht om te zetten in een kraakheldere, sterke, tot de verbeelding sprekende en vooral onderscheidende positionering, strategie en inrichting van hun fondsenwervende organisatie.
Over mij
Als zelfstandig (freelance) fondsenwerver /ambassadeur/projectmanager ondersteun ik stichtingen, verenigingen, PPS samenwerkingen, evenals particuliere gevers en bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen of tot de verbeelding sprekende complexe maatschappelijke projecten ontwikkelen en uitvoeren. Samenwerken aan een onderscheidend en transparante profilering naar alle stakeholders, een vliegwiel creëren door o.a. op het lijf geschreven strategische partnerships te vinden en aan te gaan. Het inzichtelijk en tastbaar maken van impact- en effecten van deze organisaties (en projecten) is wat ik graag doe.
In mijn werk als, gediplomeerd, fondsenwerver hebben vooral kinderen centraal gestaan. Zo heb ik opdracht van de Urban Gym Group een corporate foundation TrainMore Foundation opgericht, vormgegeven en tot en met de uitvoering begeleid. Deze stichting kreeg als doel projecten van derden te financieren die zich richten op het verankeren van een sportieve levensstijl bij kinderen in de grote steden van Nederland. Grootste uitdaging was om deze foundation zichtbaar te maken bij de leden van de sportclubs, de lokale- stedelijke achterban en stakeholders te binden voor partnerships en de inzet van eigen personeel voor de foundation te organiseren.
Met Nathalie is het goed werken!
De groei van Stichting Papageno Fonds is dankzij een genereuze donatie in een stroomversnelling gekomen waarmee de droom van Aaltje van Zweden ‘een Papageno Huis in elke provincie’ werkelijkheid kan worden. Om aan lokale besturen en colleges van gemeentes duidelijk te maken dat een Papageno Huis een bewezen toegevoegde waarde heeft voor de gemeenschap heeft Nathalie in opdracht van stichting Papageno Fonds een Maatschappelijke Business Case opgesteld. Alle betrokken stakeholders zijn geinterviewd en de informatie die voorhanden was is aangevuld met actuele en relevante feiten. Het document is gebruiksvriendelijk en wordt door alle ontvangers zeer gewaardeerd.
De samenwerking met Nathalie was prettig en gestructureerd en wordt zeker gecontinueerd!
Christien Kuysters, directeur Stichting Papageno Fonds en Papageno Huis
Nathalie heb ik ervaren als breed inzetbaar als het gaat om fondsenwerving. Schakelt direct op alle organisatieniveau’s in, doorziet snel de sterke en zwakke punten van de fondsenwervende organisatie. Strategisch en beleidsmatig sterk en zoekt constencieus naar kansen, zoals bij het aangaan van strategische partnerships. Voor het Jeroen Pit Huis wist zij grote bedrijven voor ons werk te intresseren door de juiste ‘match’ te benadrukken en vooral ook door vol te houden de juiste deuren open te krijgen.
Emilie van Karnebeek, projectvoorzitter Jeroen Pit Huis
Onder de indruk hoe Nathalie, alles wat in onze organisatie belangrijk is, wist te gebruiken om een eigen corporate foundation op te richten. En nu staat die TrainMore Foundation als een huis. Wij realiseren mooie maatschappelijke projecten geiniteerd door onze eigen medewerkers en financieren tevens projecten van andere partijen door heel Nederland om meer kinderen meer te laten bewegen.
Marjolijn Meijer, CEO Urban Gym Group
Brede organisatiekundige- en fondsenwervende ervaring
Voor de realisatie van de bouw van een transitiehuis voor ernstig zieke kinderen en hun ouders, genaamd Jeroen Pit Huis, een PPS samenwerking tussen Stichting VanKarnebeek4kids, het Emmakinderziekenhuis en het Leger des Heils Goodwill Centre Amsterdam diende, in kort tijdbestek, een budget van ruim 7 miljoen te worden geworven met behulp van een ‘stille’ fondsenwervende campagne. Ik heb de ontwikkeling van de fondsenwervende organisatie die daarvoor nodig was in een divers projectteam ondersteund. Een selecte groep major donors werd benaderd. Inmiddels is bekend dat dit nieuwe, gezinsgerichte zorgconcept begin 2022 haar deuren zal gaan openen.


“Als fondsenwerver zie ik mijzelf als matchmaker, ik ben continu bezig met draagvlakvergroting voor een fondsenwervende organisatie”
Achtergrond
- Werven en behouden van (nieuwe) donateurs (grote giften)
- Opzetten en professionaliseren fondsenwervende organisatie
- Fondsenwervingsplan opstellen
- Fondsaanvragen (helpen) schrijven
- Ontwikkelen proposities naar bedrijfsleven, major donors
- Evaluaties, impact metingen, impactmanagement
- Ontwikkelen maatschappelijke businesscase
- Communicatie naar stakeholders en wervende teksten schrijven